TRAININGSBEGELEIDING

Trainingsbegeleiding op maat voor sporters (triatleten, zwemmers, wielrenners, mountainbikers, lopers…) van alle niveau´s. 

De trainingsbegeleiding wordt opgestart met een intakegesprek en het invullen van een vragenlijst met algemene en meer specifieke gegevens naar uw sport toe.
Nadien wordt ook een lactaattest gepland tenzij u recent reeds een test deed.
Voor triatleten is het aangewezen om ook de zwemtechniek te evalueren om zo gerichte techniekoefeningen te voorzien.   

Op basis van uw doelen en de resultaten van de test wordt een jaarplanning opgemaakt waarin ook rustweken worden voorzien en rekening wordt gehouden met u gezins- en werkplanning.
Deze jaarplanning is het basisdocument om de trainingsplanning in te vullen. 

De trainingsplanning wordt per 2 weken opgemaakt en u doorgestuurd via mail.
Er wordt met hartslagzones gewerkt.
Voor wie echter een vermogensmeter ter beschikking heeft (fietsen en/of lopen) verdient dit de voorkeur om de trainingen op te baseren zonder hierbij ook de hartfrequentie uit het oog te verliezen. 

Op regelmatige basis worden uw gegevens ook gecontroleerd en geanalyseerd. Dit gebeurt via het bijhouden van een trainingsdagboek dat u wekelijks doorstuurt.
Efficiënter is het om uw online trainingsplatform te raadplegen indien u dit bijhoudt. Dit levert immers meer nuttige informatie op. 

De trainingsplanning kan dus – indien nodig – gewijzigd worden (ziekte, familiale omstandigheden, vermoeidheid…).
Communicatie tussen atleet en trainer is essentieel om het maximale uit een samenwerking te halen.
Daarbij wordt ook samengewerkt met partners om elke atleet zo optimaal mogelijk te ondersteunen.   

De atleten die zich wagen aan de langere afstanden (marathon, halve triatlons, Ironman…) krijgen ook een wedstrijdplan om hun wedstrijd zo goed als mogelijk in te delen.   


It´s hard to say that something is impossible,
because the dream of yesterday is today´s hope 
and the truth of tomorrow.